Pangkor Island del 2

Ja, då har det gått några softa dagar sedan senaste inlägget, vi har bättrat på färgen lite och mestadels tagit det lugnt. Fick byta vårt rum mot ett annat som är bättre anpassat vilket känns väldigt skönt då jag inte är beroende av Tomas för att komma in och ut. Böckerna är utlästa och vi är redo för nästa etapp som inleds imorgon - Kuala Lumpur.
 
Vi har rundat ön på motorcykel, först åkte Tomas själv men sen provade vi om jag kunde sitta där bak till min blotta förskräckelse. Det är tur att jag har en busig man som vill att jag skall uppleva allt jag kan för jag hade aldrig vågat annars. Tomas klämde fast mina ben mellan sina på den automatväxlade motorcykeln och sedan bar det av runt hela ön. En underbar känsla! Men jag var till en början helt livrädd. Tomas fick nog blåmärken på magen som jag höll om honom. Men efter ett tag kändes det lite bättre. Backarna var ju såå branta! Man fick max köra i 20km/h i de branta backarna nerför och jag påminde troligtvis Tomas om detta 100 gånger stackaren. Jag hade hjälm mamma bara så du vet, vi har tagit korten i efterhand.  
 
Förutom detta äventyr var vi dagen före ute på en liten upptäcksfärd runt omkring där vi bor. När vi gick på en fint asfalterad väg såg vi en skylt där det stod vattenfall in mot en liten stig. Självklart var vi tvugna att gå in där. Myggigt och snårigt var det, men man fick en härlig känsla av att upptäcka något nytt, och att göra något som man inte förväntas göra. Sista biten innan vattenfallet bar Tomas mig på ryggen. Jag har börjat kalla honom hulken, då han bär mig överallt där jag inte kommer fram själv :) Tyvärr var vattenfallet en besvikelse. Men men, det var snarare vägen dit som kändes cool. 
 
En förmiddag då solen endast tittade igenom lite genom det tunna molntäcket bestämde jag mig för att åka ut på en träningsrunda ett par kilometer. Eftersom det är så backigt här så räcker det med några kilometer för att bli riktigt slut i armarna (särskilt då det är runt 30 grader ute). Det var två kineser som hade hyrt cyklar och också var ute på upptäcksfärd. Det roliga var att de inte orkade cykla i uppförsbackarna så jag rullade förbi dem när de gick i motlut. Kändes bra! Eftersom det var så varm brände det tyvärr i händerna i de branta nerförsbackarna.
 
Många tycker att min rullstol är väldigt intressant och barnen hälsar och cyklar runt mig. Särskilt när jag åker utan Tomas så märker man att de blir lite förundrande. Men jag börjar tröttna på att alla tittar på mig hela tiden. Lär tyvärr inte bli bättre i Kambodja. Bara att vänja sig. 
 
Idag har vi varit vid ett kinesiskt tempel. Det var nog den mest sevärda attraktionen på ön hittills. I dammarna fanns en nio år gammal karpfisk som vägde 130kg och var 1,5m lång. Såå sjuukt stor!! Riktigt coolt. Högre upp fanns det en damm med massa sköldpaddor. Dit gick Tomas så jag fick nöja mig med bilder. De hade gjort en miniatyr av kinesiska muren och då och då avfyrades små töntiga raketer.                                                                                                                                                                     
 
 

Tomas fick låna en gitarr av någon som hotellets ägare kände. Den var så sjukt skitig så vi rengjorde den innan han började spela. Visst är han fin min älskade man?!!!
 
Imorgon lämnar vi ön som sagt, och åker vidare mot Kuala Lumpur, Malaysias huvudstad. Vi har bokat ett oförskämt billigt lyxhotell och kommer att vara där i fyra dagar innan vi flyger vidare mot Kambodja där Daniel (Nöööpen) Nordquist kommer och möter upp oss! Stämning!
 
Ha det gött i kylan!!!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Vilka fina bilder Ni visar!
Här hemma har vi ca -17 grader ute.
Ha en fortsatt bra resa.
Kram till Er båda från Barbro

2013-01-25 @ 17:27:22
Postat av: LA girl

Härliga bilder och roliga beskrivningar också :)

2013-01-25 @ 18:32:20
Postat av: Kajsa

En 'changeable Lizard' och en Oriental Pied Hornbill! Inte illa - ser ni något mer säg till :)
Roligt att höra era synpunkter på Singapore/Malaysia - kommer att bli kul att prata mer om det om några veckor!

2013-01-26 @ 06:26:05
Postat av: Ellinor

Så roligt att läsa om era äventyr!! :)

2013-01-26 @ 13:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0