Hillsong - Colour conference

Det blir svårt att sammanfatta mina underbara dagar i Sydney på Hillsongs Colour konferens, men jag skall försöka. 
 
Hillsongs konferens "Colour" var helt underbar och jag kände verkligen att Gud talade rakt in i mitt liv under konferensen. Det var så underbart att vara där med alla dessa 13 000 andra kvinnor och bara lyssna och ta in. Musiken var såklart superbra och arrangemanget var så bra och proffsigt. 
 
Inledningen med musiker som kommer ner ifrån taket
 
Det som mest fascinerade mig var en kvinna från Sydafrika. Hon kallades Dr Karen och var hjärnforskare. Det handlade om att det som står i Bibeln om att förnya sitt sinne verkligen stämmer!
Vi kan bygga nya nervbanor och gamla kan brytas ner. Vad vi tänker och matar oss med bygger upp dessa nya nerver. Om vi matar oss med Guds ord kommer vi att naturligt bli mer lika honom. Beroende på våra tankar så produceras olika protein som i sin tur bygger nya nerver och nervsignaler både på det medvetna och undermedvetna planet. Detta gör att vi kan påverka och ändra oss. Vi är inte födda till att vara på ett visst sätt, vi kan förändras! (Tänker du negativt får du dessutom lättare inflammation i dina nervceller.)
Ju djupare vi tänker desto mer utvecklad blir vår hjärna. Det betyder alltså att vi blir smartare ju äldre vi blir! (Grymt gött att veta nu när man snart fyller 30 år och börjar få åldersnoja.)
Du behöver alltså inte vara ett offer från det förflutna. Tänk på vad du pratar, negativt eller positivt. Allt som du säger är först en tanke.
En annan otrolig sak var när hon berättade om trafikskadade som hade byggt upp sin hjärna igen efter att ha jobbat tillsammans med henne. Dr Karen har utvecklat ett eget program där man kan göra olika övningar för att förnya sitt sinne. De böckerna skall jag bara läsa!
 
En annan cool grej som forskningen visat är att när man ber aktiverar man delen i hjärnan som triggar igång immunsystemet. En icke kristen forskare fann att en kvinna som bad hade mycket högre antal immunceller. Så häftigt!
 
Dessa underbara ord sade också Dr Karen:
Lev inte i det förflutna, stå upp och gå vidare. Gå inte tillbaka och gräv utan låt den helige ande uppenbara det i den tid det skall uppenbaras. Det är bara Gud som vet vad som behöver fixas!
 
Ja det är svårt att sammanfatta allt bra som sades.. fick ju översätta från engelska dessutom. 
 
Paus i konferensen
 
Bobbie, som är pastor i Hillsong pratade också om hur viktigt det är "hur" vi pratar (dvs inte min starka sida) Det hjärtat är fullt av, det talar munnen. Hon ville så gärna att vi skulle tala mer naturligt om Jesus med varandra. Det håller jag med om! 
 
Det var en hel del annan uppbyggande undervisning och många kvinnor, inklusive mig själv, kände sig otroligt stärkta efter dessa tre dagar. Jag träffade på ett par otroligt trevliga tjejer ifrån Guldkusten som var där. Jag tänkte att vi skulle resa och hälsa på dem om ett par dagar. Det ser jag verkligen fram emot! 
 
Förutom att det bara var menat att jag skulle till denna konferensen eftersom allt klaffade så bra med att Tomas var borta så hände dessutom fler riktigt coola saker. Det kostade hela 169$ att gå på konferensen vilket jag tyckte var för dyrt, men jag kände som sagt att jag skulle dit helt enkelt. En kvinna som jag inte känner kommer fram på sista dagen med 50$ och ger mig dem eftersom Gud har sagt åt henne att göra det. Sedan kommer de supergulliga tjejerna från Guldkusten och har köpt Dr Karens bok till mig. 
Dessutom gav de ut CD skivor till en del i publiken och jag lyckades skrika mig till en ;) Gud är god helt enkelt! 
 
 
Najs ljussättning under lovsången
 
 
Detta blev ett annorlunda inlägg. Hoppas det gav er något!
 
Förnya ert sinne gott folk! 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Halleluja syster !! 😃
Underbart att läsa! Önskar så att jag oxå kunnat vara där.
Roligt o läsa alla era inlägg o de skall bli så kul o träffa er i sommar!
Hälsa mannen

Svar: Tack snygging! Kul att du tycker om bloggen! Önskar att ni kunde vara här med! Kraaam
Tomas & Lena Nordquist

2013-04-02 @ 08:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0