Pressar på Sydneys stränder

När Tomas kom tillbaka åkte vi till Sydneys vackra stränder. Vi var nu tvungna att pressa då våra gäster Daniel och Stina skulle komma från Sverige. Alltid gött att inse att man faktiskt är brunare än ni är därhemma. Tyvärr tappar man färgen så fort och efter vår Kinavistelse i kyla och rusk och nu var det nu dags att bättra på den bruna kulören igen. 
 
Vi hade ju fått ett hett tips av en av våra trogna läsare att åka till Manly beach. Vi tog färja dit vilket var härligt i det fina vädret. Här kändes det som att det var den rikare befolkningen som bodde. Otroligt vackra villor blickade ut mot vattnet.
När vi hoppade av båten möttes vi av vältränade kroppar med surfingbrädor under armarna. Ja, jag kan helt förstå att man vill se vältränad ut här då man kan tillbringa nästintill året runt på stranden i badbyxor eller bikini. Tänk att nästintill alltid ha bra väder för att ge sig ut och träna! Grymt gött! 
Vi hade en underbar dag här på stranden och i vattnet fanns det höga härliga vågor att busa i. Tack Ove för ditt tips!  
 
Operhuset från vattnet
 
En goding på båten
 
Gött!
 
Härliga vågor 
 
Härlig strand
 
Olala!
 
Läser min bibel jag fick på Colour
 
Dagen efter tog vi oss till Bondi Beach som är Sydneys stolthet. Bondi var mycket större än Manly och här var också fullt med folk. Det tog ca 20 minuter dit med buss ifrån Sydneys centrum. Det skulle bjudas på gratis wifi på stranden, men den var allt annat än effektiv. Vi tillbringade en härlig dag här och återvände till vårt hostel riktigt stekta och fina. Tyvärr var det kackerlackor på handikapptoan vilket sänkte betyget något. 
 
Bondi Beach
 
Färdigsolad för dagen
 
Brunbränd man
 
Här har vi det gott!
 
En kväll bestämde vi oss för att ta oss upp på Harbour Bridge på den gångbro som finns. Det var helt omöjligt att ta sig upp med rullstol där och efter att ha gått runt i 2 timmar för att hitta en anpassad uppgång gav jag upp och Tomas upp. Tomas fick gå upp själv och ta lite kort. Det verkade dock som om jag ändå inte skulle sett något då det var väldigt höga väggar för säkerhetens skull. På vägen hem kände man sig lagom mör efter alla backar jag rullat uppför i hopp om att hitta någon bra uppgång. 
 
Nu skulle vi ju snart vidare till norra Australien genom att flyga till Cairns och därifrån åka hyrbil. Vi såg mycket fram emot att träffa våra underbara vänner Daniel och Stina som skulle möta oss på flygplatsen. Alltid grymt gött att få ny energi på sin resa! 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Nu har ni 30 min på er att få ut nästa inlägg innan vi lämnar landet. Ska bli kul att följa vad som hände på vår resa.

2013-04-04 @ 06:23:55
Postat av: Anonym

vi gillade bondi beach bäst,det var högre vågor där än när vi var på manly beach,men det är nog bara en fråga om dagsformen på vädret. Vi funderade starkt på att köpa 11 cones häromkvällen...;-)

Svar: Förstår att ni blev sugna efter min pressning, tog ett par dar innan jag ville ha någon glass igen :D
Tomas & Lena Nordquist

2013-04-04 @ 06:26:54
Postat av: Stina

anonym=Stina i kommentaren ovan

2013-04-04 @ 06:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0