Vilken lyx!

Nu är vi äntligen i Malaysia!
Dagen började med regn så vi väntade till kl 8 för att försöka vänta ut det värsta regnet i Singapore. Tillslut gav jag och Tomas upp och traskade iväg mot busshållplatsen. Väl där mötte vi världens tjurigaste gubbe. Han bara pekade på mig och sa att det absolut inte gick att åka buss och pekade mot taxibilarna. Konstigt eftersom de dagen före sa att det gick bra. Sällan har jag mött någon som inte vill lyssna ett dugg på vad man säger!! Men tillslut fick vi köpa en bussbiljett och Tomas bar mig på bussen. Nu väntade ett bärande av och på vid gränsen mellan Singapore och Malaysia. Men Det gick superbra. Tomas är ju stark som tur är. Gött dessutom att en resa på en timma endast kostade 12kr jämfört med 150kr för en taxi.

Man känner sig lite som ett ufo med alla som stirrar på en här. Men man får se sig som en ambassadör. Jag visar att det går trots rulle. Asiaterna är trots allt lite mera diskreta i sitt tittande. Indierna tror man att ögonen skall trilla ur på. Ja, ja tillbaka till resan idag.

Tyvärr missbedömde vi helt tiden det skulle ta till vår paradis ö. Vi fick helt enkelt stanna kvar på andra sidan då båten slutade gå en timma innan vi kommit fram. Väl här tog vi in på det lyxigaste hotellet hittills ;-) Dyrt var det också. Men Tomas lyckades att pruta ner från 80kr till 70kr. Här finns allt man kan önska sig. Exotiska djur i badrummet, tillsammans med härlig västerländsk musik från restaurangen bredvid tillsammans med härliga motorljud från mopeder. Inget slår den vackra spindelväven i taket i kombination med den illgula färgen på väggarna. Täcken ingår inte, med jag tvivlar på att vi kommer att frysa. Tomas har lagt över sig en flashig handduk som ingick i rummet. Ha ha!! Så sjukt stört!! Skall bli gött att bo lite enklare i morgon. Sånt här lyx får man inte vänja sig vid. Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: moster

Den här resan kommer garanterat slå alla rekord........redan kan jag höra en viss ton......

2013-01-19 @ 19:44:45
Postat av: Ove Aronsson

Hej på er!
Ska försöka följa eran blogg framöver. Spännande att se hur det går för er. I forntiden (1980)mellanlandade jag och en kompis i Singapore på väg till en luffarmånad i Australien.

2013-01-20 @ 11:46:23
Postat av: Dennis

Så grymt coolt lyckatill på er resa

2013-01-22 @ 03:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0